woensdag 11 september 2013

92-Jarige vrouw uit Hebron denkt terug aan Nakba


Een interview op een grote Nakba manifestatie aan de Jordaans-Israelische grens, 13 mei 2011: een 92-jarige vrouw uit Hebron lijkt zelfs voor de interviewer van het door Hamas gecontroleerde Al Aqsa TV iets te radikaal...

  

 

(Nadat ze haar naam en leeftijd heeft verteld)

 

-     Interviewer: Dus je herinnert je 15 mei 1948, de dag van de Naqba?

 

-      Vrouw: Hoezo zou ik me die niet herinneren? Moge Allah ons steunen. Ik hoop dat we die dagen vergeten.

Als Allah het wil, zullen jullie (Israelbegraven en de Joden met jullie eigen handen vermoorden.

Als Allah het wil, zullen jullie ze vermoorden zoals wij deden in Hebron.

 

-      Interviewer: Wat betekent deze dag voor jou? Je hebt 63 jaar geleefd sinds de Nakba, je hebt de hele Nakba ervaren...

 

-      Vrouw: 92 Jaren. Ik heb de Britse tijd meegemaakt en de moord op de Joden in Hebron. Wij, de mensen van Hebron, hebben de Joden vermoord. Mijn vader vermoordde ze en bracht wat spullen (van hen) mee.

 

-      Interviewer: Dank je wel

 

Zie ook: http://www.zionism-israel.com/Hebron_Massacre1929.htm

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten